• Blog van de voorzitter #7- “Op vrijwilligersgebied is nog veel winst te behalen”

maandag 21 november 2022

Eindelijk weer een blog, na een aantal weken van rust. Geen competitie en weinig activiteiten bij de club. Niet echt een periode om makkelijk een blog mee te vullen.

De tijd om alles even te evalueren en terug te kijken op afgelopen veldseizoen, de technische kant althans. Waar gaat er goed, waar kan het beter, kortom even een kritische blik op het ‘’beleid’’.

Laten we eerst maar eens beginnen met wat er goed gaat. Er zijn trainers voor de diverse teams, er worden op diverse tijdstippen kleine klussen gedaan door ouders en leden, zo goed en zo kwaad als het gaat hebben de meeste teams genoeg spelers. Dus eigenlijk kunnen alle wedstrijden doorgang vinden.

Natuurlijk zijn er ook punten die beter kunnen. Een van die kritieke punten blijven toch de vrijwilligers. We merken nog steeds dat het voor de meeste mensen lastig is om te begrijpen dat bij het verenigingsleven ook vrijwilligerswerk hoort. Het hoeft niet gelijk een commissie of een hele grote taak te zijn. Iets kleins, bijvoorbeeld een keertje extra bardienst of een wedstrijd fluiten is als erg prettig voor de mensen die al vele taken hebben binnen onze vereniging.

Dit seizoen is ervoor gekozen dat de A-jeugd ingezet gaat worden om de wedstrijden van onze kleinste jeugdleden te fluiten, de E en de F-jes. Daarbij kan worden gezegd dat als iemand het echt niet ziet zitten hij of zij het natuurlijk niet hoeft te doen. Dit is ook diverse keren op de training gevraagd. Een aantal spelers heeft aangegeven dit echt niet te willen, en deze spelers gaan nu ons nieuwe F-team trainen. Ontzettend fijn dat dit gedaan wordt.

Natuurlijk kan het fluiten als spannend worden ervaren, dat is normaal. Mocht een nieuwe scheidsrechter iemand langs de lijn willen hebben die het eventueel over kan nemen, geen enkel probleem…. Erik Brouwer of ikzelf zullen er dan bij zijn.

Op dit moment hebben we een groot probleem om alle wedstrijden gefloten te krijgen. Laten we er gezamenlijk voor zorgen dat alle teams kunnen spelen. Ook al betekent het dat je een keer iets moet doen wat je niet zo leuk vind. Met z’n allen moet het wel lukken.

Een ander groot succes was de vriendjes en vriendinnetjestraining bij de diverse jeugdteams. Deze trainingen zijn bedoeld om kinderen die niet korfballen kennis te laten maken met onze mooie sport en gezellige vereniging. Er zijn diverse kinderen die het erg leuk vonden en terug komen om de komende periode mee te doen aan de trainingen.

Er worden ook steeds meer activiteiten gepland naast het korfbal, denk aan de dartavonden op de vrijdagen en af en toe een feestje op de zaterdag. Hou vooral de site en dit blog in de gaten daar zullen de diverse data gecommuniceerd worden.

Op het moment van schrijven van het blog heeft het Nederlands elftal van Senegal gewonnen. Deze wedstrijd hebben we met een groepje van 10 leden zitten kijken in onze kantine. Wat drinken erbij, pizza besteld, kortom gezelligheid.

Natuurlijk gaan we kijken of zulke avonden nog vaker georganiseerd kunnen worden. Ook dit wordt vermeld op de site, het blog of de socials.

De competitie staat weer op het punt van beginnen, met 1 team meer dan wat we op het veld hadden. Mocht je in de gelegenheid zijn, kom vooral naar de 1e thuiswedstrijd van de F1, dat vinden ze vast erg leuk!

Hieronder nog een aantal belangrijke data voor de komende periode:

28 november                    Sinterklaas bij KV Zetten

23 december                    Vrijwilligerskerstdiner

6 januari                           Nieuwjaarsreceptie en update vanuit het bestuur

11 februari                      BierBallenBingo avond