woensdag 6 september 2023

Blog van de voorzitter #9

Het nieuwe seizoen staat weer op het punt van beginnen. Eindelijk weer korfballen, heerlijk! De eerste bestuursvergadering is weer geweest en de trainingen zijn opgestart. Het is een tijd geleden dat er een blog was, door verschillende redenen… te weinig te melden of geen tijd. Er was ook zoveel te doen vorig seizoen. Laten we beginnen met wat we als bestuur geprobeerd hebben om goed uit te voeren. Het vergroten van het ledenbestand, ik kan wel zeggen dat we daar trots op mogen zijn als vereniging. Veel nieuwe jeugdleden erbij. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst! Vrijwilligers werven, indelen en de bestaande vrijwilligers ontlasten. Dit lopende ‘’project’’ blijft een punt van aandacht, want ja, vrijwilligers hebben we nooit genoeg. Mooi om te zien is dat de ‘’oudere’’ jeugd, onze jongste jeugd aan het fluiten is. Fluiten is een drempel, die moet je over. Nu de stap genomen is door de meesten is het voor de huidige scheidsrechters die we hebben een stuk aangenamer geworden, niet 2 of 3 wedstrijden fluiten op een zaterdag, maar gewoon 1.

Dan een beetje vooruitkijkend op het nieuwe seizoen. We willen als bestuur zijnde meer openheid en transparantie geven aan de zaken waar we mee bezig zijn. Dit willen we gaan doen door middel van dit blog. Hiermee zal ik iedereen die belangstelling heeft, maandelijks, na de bestuursvergadering, een korte update geven over wat we aan het doen zijn. Details zal ik iedereen besparen, maar het is wel een stukje openheid die wij, als bestuur, graag willen delen. KV Zetten bestaat dit seizoen 25 jaar, dit willen we volgend jaar groots vieren met de gehele vereniging. We hebben op dit moment een aantal namen voor ons die we graag in de ‘’feestcommissie’’ zien. Deze mensen zal ik de komende weken benaderen met de vraag of ze dat zien zitten. Ook zijn we druk bezig met de algemene ledenvergadering, hier moeten een aantal belangrijke besluiten worden genomen, het is dus van belang dat de meeste leden/ouders aanwezig zijn. De stukken van de vergadering zijn reeds verzonden.

Dan is 16 september nog een hele belangrijke dag. Zoals de meesten van jullie al weten heb ik onze vereniging opgegeven bij Q-music. Het ging over eerste hulp bij vrijwilligers. Door onze vereniging op te geven is de kans dat de ochtendshow van Q-music de vrijwilligerstaken voor 1 dag overneemt van de huidige vrijwilligers. Vorige week kreeg ik telefoon van Mattie en Marieke dat wij, als KV Zetten, in de top 3 zitten. Door de komende dagen te stemmen op KV Zetten kunnen wij er gezamenlijk voor zorgen dat Mattie en Marieke naar Zetten komen. Dat zou toch fantastisch zijn? Hoe gaat de dag er dan uitzien, mochten wij gekozen worden? Het team van de ochtendshow, Mattie, Marieke, Joe, Tom en Annemarie komen zaterdagochtend naar onze vereniging. Ze gaan daar diverse taken uitvoeren, denk aan velddienst, kantinedienst, scheidsrechter, coach en…. hoe leuk zou het zijn als Mattie en Marieke mee zouden spelen bij ons 1e of 2e? Deze leuke dag wordt afgesloten met een feest voor heel de vereniging, de toegang, hapjes en drankjes zijn uiteraard gratis. Dus stem op ons en loods de ochtendshow naar Zetten.

Voor nu rest mij nog te zeggen, een fijne week en tot vrijdagavond bij de algemene ledenvergadering.

Alex den Hartog

Voorzitter KV Zetten ‘99