• Hard werkend Zetten C1 wint in Woudenberg

zaterdag 26 november 2022

Hard werkend Zetten C1 wint in Woudenberg

De C1 mocht het zaalseizoen beginnen in Woudenberg. Door een blessure bij Lisa en ziekte van Dylano vertrokken we met 10 spelers naar Woudenberg. Eerst even lekker warmlopen en inschieten. Om 13.00 uur konden we in onze zwarte shirts (want Woudenberg is ook geel) aan de wedstrijd beginnen. Woudenberg C3 opende de score. Onze aanval moest nog even op gang komen. Het overspelen was in het begin nog lastig, maar dat ging daarna steeds beter. Er kwamen kansen voor de doorloopballen van Eline. Heel veel kansen… maar helaas nog geen doelpunten. Ondertussen was de verdediging ook warm en onderschepte veel ballen.
Na wat aanwijzingen van de coaches werd er ook van afstand geschoten. Een paar minuten voor rust vond Milan een mooie afstand en kon zo zijn allereerste wedstrijdgoal maken! Maar voor feestvieren geen tijd, want snel wisselen naar de verdediging. We gingen de rust in met een 2-1 achterstand.
Na een peptalk, met de mededeling ‘afstandschoten tellen ook’, vol goede moed de tweede helft in. Dat liet Roos zich niet twee keer zeggen. Ze kon veel schieten, omdat er ook goed werd afgevangen. Na een stuk of zes missers ging nummer zeven er van afstand wel in! Dus 2-2! Het andere vak mocht weer gaan aanvallen. Eline ging gewoon door met waar ze gebleven was. Lekker veel doorloopballen nemen. Gelukkig gooide ze nu wel een keer hoog genoeg waardoor hij erin viel, waardoor we op voorsprong kwamen! De verdediging werkte nog steeds hard om geen doelpunten tegen te krijgen.
Mattias deed ook nog een duit in het zakje met een afstandschot. De stand werd 2-4 met nog een paar minuten op de klok. Het lukte Woudenberg nog om een doelpunt te maken. De spannende laatste minuut werd goed uitgespeeld. Een laatste poging ging er helaas niet meer in. Maar de eerste overwinning is binnen!