• Nieuws
  • KV Zetten MW1 ‘steelt’ overwinning in Duiven

vrijdag 16 september 2022

KV Zetten MW1 ‘steelt’ overwinning in Duiven

Ook de midweek mocht weer aan de competitie beginnen woensdag met, voor ons doen, een late wedstrijd.
We begonnen met Alex, Evert-Jan, Jessica en ikzelf in de aanval. En in de verdediging startten Joris, Erik, Jeanette en Aline. Het begin liep nog niet heel vlot. Het was weer even wennen aan elkaar, het veld, de invallers en de tegenstander. Dus voor we het wisten stonden we met 2-0 achter. Gelukkig kon Joris er eentje in gooien.
Na nog twee tegendoelpunten leken we het mandje gevonden te hebben en gooide ik een doorloopbal door de korf en Erik een fraai afstandsschot. 4-3, gevolgd door de 5-3 en een mooi schot van Alex.
Ergens hierna was het rust. Wel met een achterstand van twee of drie doelpunten. En dat terwijl het qua spel best gelijk op ging, alleen ze vielen niet aan onze kant. Ondanks de wisseling in het veld, Yentl speelde de eerste helft al even voor Jeanette, in de tweede helft begon Aline ernaast, wilden de punten niet lekker vallen. Erik maakt de 7-5 en de 9-6 en dan is het hek van de dam. Er wordt geroepen dat Aline moet schieten, dat gebeurt dus ook en ze scoort de 9-7. We wisselen en hebben veel schotkansen als Alex een korte kans achter de korf neemt, die ver over gaat. Ik vang af en mijn dame is ver weg, dus heb ik een mooie kans op een meter of 3. De aansluitingstreffer, 9-8. DUKO scoort nog eenmaal. Erik gooit er nog een mooi ver afstandsschot in en Joris en wegtrekbal. Een kunstje wat hij al vaker probeerde deze wedstrijd zonder succes, maar deze zit.
We staan gelijk met nog 5:30 op de klok. We ruiken de overwinning. Al is 10-10 een mooie eindstand. Fanatiek als we zijn gaan we toch die laatste 5 minuten nog even door. De zoveelste vrije worp van de avond, hopelijk zit deze wel. Alex neemt, ik geef aan, mijn dame staat te dichtbij, dus heeft Alex een tweede kans. Hij zit!!! 10-11 met nog 1:30 spelen dus nog even dichthouden. De laatste minuut duurt lang, maar de verdediging houd het netjes dicht.
Wij nemen de punten mee naar huis vandaag.
Dank aan alle Invallers: Yentl, Evert-Jan en Joris!
Volgende week spelen we thuis tegen Wageningen.

Groetjes Karlijn