• Verslag van de wedstrijd Zetten C1 –SKF C5

zaterdag 17 september 2022

Verslag van de wedstrijd Zetten C1 –SKF C5

Na twee weken geleden een oefenwedstrijd te hebben gespeeld tegen Keizer Karel, was afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd van het veldseizoen op ons thuisveld in Zetten. Het was druk op het veld met meerdere thuisspelende teams en veel ouders langs de lijn. Ook de Kangoeroes waren aan het trainen en was de sfeer heel gezellig zoals het op een korfbalveld hoort te zijn.

Er waren eerst nog wat technische problemen met het nieuwe scorebord, maar uiteindelijk is het toch gelukt om de stand bij te houden mede dankzij het technisch inzicht van onze voorzitter en papa Hakkert.

Bij de C was ook veel publiek aanwezig wat voor iedereen een mooie opsteker was. Als kersverse trainers is het voor ons nog wel even zoeken naar wat de beste opstelling is en moet er nog veel getraind gaan worden op het doordraaien in de aanval en wat de beste manier is om te verdedigen. Een leuke uitdaging die we met veel plezier aangaan.

Waar het bij de wedstrijd tegen Keizer Karel vanaf het begin duidelijk was dat een winstpartij er niet inzat voor ons, bleek het tegen SKF een stuk beter te gaan. In alletwee de vakken draaide het een stuk beter dan de week daarvoor en was het vooral Eline die heel veel kansen kreeg. Het leek echter alsof er op onze korf een dekseltje zat, want de bal wilde er maar niet in. Ook bij SKF bleef een groot aantal doelpunten uit. Het bleef van het begin af aan heel spannend en dankzij een mooi doelpunt van Lucy hebben we uiteindelijk met 1 doelpunt verschil verloren.

Bij SKF dachten ze dat we al heel lang samen trainden en dan minstens twee keer in de week, want ondanks dat de doelpunten achterwege bleven, vonden ze het spel heel goed van onze ploeg. Dit is een groot compliment voor ons team en we hebben er alle vertrouwen in dat we er iets moois van gaan maken met elkaar dit seizoen.